Usein ihmettelee miksi jokin laadukkaaksi hiottu ja olemassaoleva tuote ei houkuttele asiakkaita.
Esimerkiksi käy googlaamani CV ja siihen liitteeksi suositeltu CV-kuva.

Kuva ei ole hyvännäköisyysmittari vaan se kertoo persoonasta, jolla on rohkeutta. Kuva antaa henkilöstä jollakin tavalla näkyvämmän mielikuvan.

Vaikka uranvaihtaja tai työuraansa aloitteleva liittäisikin CV-tarkoituksiin kuvansa, se on harvemmin ammattikuvaajan ottama.

CV-kuvauksen askelmerkit

Pohdin tätä yhtenä loppukesän iltana ja päätin suorittaa case studyn, eli suomennettuna tapaustutkimuksen. Haaste löysi oikotien, kun nappasin malliksi tutun henkilön. Ajattelin nimittäin, että ei tässä nyt mitään väärälla tavalla vaikeata ja haasteellista ruveta tekemään.

Nehän on jo tehty aiemmissa tutkinnoissa, huonommalla yleisymmärryksellä. (Kuten Suomen historian pro gradussa, johon maalaistyttönä lisäsin siirtokarjalaisten Pohjanmaalle saapumisen lisäksi siirtokarjan määrän arviointia. Kesti vuosia ennen kuin ymmärsin miksi Oulun yliopiston professori olisi skipannut tuon osaston…)

Nappasin sopivasti nuorta miestä edustavan Williamin itselleni CV-kuvattavaksi. Halusin nähdä löytääkö hän ammattikuvaajan käytöstä mitää lisäarvoa.

Eli mitä asiaan erikoistuneella ammattikuvaajalla on annettavaa CV-kuvan osa-alueille. Williamia oli kuvattu studiossa vain vauvana ja aika moni asia toiminnassani tuntui hänestä yllättävältä.

Eli miten kävi Williamille kahden kuukauden valmistautumisaikana ja mitä toimenpiteitä se edellytti?

Lue lisää: https://edustuskuvaamo.fi/jokainen-yksityiskohta-ratkaisee/

https://duunitori.fi/tyoelama/hyva-cv-kuva